Manik Polkadot


Entries About Linkies Stuff


I'm Me

Assalamualaikum =D My name is Ezze ,the owner of this CuteBlog. Never forget to follow and NEVER forget to Pray 4 Gaza k ?


Jerit Sini!

Soalan ?


Nak tanya apa2 ? Tanya kat sini ! InsyaAllah ana jawab =)
Credits!

99%re-edited by: Ezze
Header: Ezze
Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Lagu Blog


Perasan Bagus.


"Aku pelik dengan orang sekeliling aku , semua tak faham ke nk jadi baik tu macam mana ? Tengok aku , aku sorang je yang baik. Diorang semua ni entahkehapehape la "

Perasan bagus. Fullstop. 

Kita selalu tengok orang yang macam ni.

"Betul , ez ! Family aku ni ****** , kawan aku pulak ******* , aku pun tak faham la diorg ni , perasan bagus betul"

Hey , hang dok sibuk cakap pasai family , kawan hang , ce hang cermin dulu diri hang. Hang dah cukup baik ka ?
Kita tak sedar , salah diri sendiri.  Sibuk melihat kesilapan orang lain. 

Biasalah , manusia.
Pandang orang , semua salah . Tengok diri sendiri , semua betul. Suci daripada dosa. Sehinggakan tidak mahu mendengar nasihat. Sentiasa menantikan pujian .

Hello ??

Kita ni siapa sebenarnya nak bangga diri.




Hinanya diri ini ,
Asalnya daripada air mani ,
Luka2 dosa penuh di sana sini,
Masih ingin berbangga diri, 
Salah and silap banyak sangat.

Tu tak kata hati lagi, keikhlasan pun dah campak ke mana dah.
Memuji-muji diri sendiri dalam hati.
HakTuih !
Cuba kalau Allah buka semua aib yang tersembunyi tu .
Baru nak malu sendiri ,
Air mata mencurah-curah minta tolong daripada Allah Yang Maha Kuasa.

Masa berbangga tak fikir.
Diri diletakkan setinggi-tingginya.
Jalan di muka bumi Allah dengan riak + takabbur. Menghentak-hentakkan kaki.
"Heyy , semua tengok aku , aku hebat , aku yang paling betul. Orang yang tak sokong aku salah"

Bila ada orang datang untuk menegur, mula membela diri sendiri.
"Aku tak macam tu lah, kau tahu apa ?"
Langsung tidak mahu mengambil kata2 nasihat itu.
Hey , ingatlah
Pujian itu razun dan Cacian itu ubat.

Inilah perkara yang jarang nak dilihat. Cuba muhasabah balik 5 minit.




   

1 Ulasan:

Anonymous Kontengaptek berkata...

please visit

my blog

11 Oktober 2018 4:57 PG  

Catat Komen

Hyee , kalau sudah baca , meh sini
Ok , korg nak tulis apa2 ? Tulislah komen ~
Komen anda amat dihargai .
Sekian Time kASIH . Tenkiu !


Older Post

Catat Komen

Hyee , kalau sudah baca , meh sini
Ok , korg nak tulis apa2 ? Tulislah komen ~
Komen anda amat dihargai .
Sekian Time kASIH . Tenkiu !