Manik Polkadot


Entries About Linkies Stuff


I'm Me

Assalamualaikum =D My name is Ezze ,the owner of this CuteBlog. Never forget to follow and NEVER forget to Pray 4 Gaza k ?


Jerit Sini!

Soalan ?


Nak tanya apa2 ? Tanya kat sini ! InsyaAllah ana jawab =)
Credits!

99%re-edited by: Ezze
Header: Ezze
Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   

Lagu Blog


Kaya.

Orang selalu salah erti.

Bila mak ayah kaya ,
diri suka berbangga-bangga.

"Mak aku kaya la weyh " "Ayah aku bawak lamborghini weyh"

and then , bila cikgu ajar kat kelas ,
Kerja rumah , latihan , fokus , semua dah hilang entah ke mana.

Alasan ?
Ayah aku kaya la weyh ..
Buat apa nak belajar ? Family aku boleh support aku.

Inilah antara masalah remaja zaman sekarang ,
Alasan tak mau belajar sbb boleh tumpang kekayaan ibu bapa.

Ibu bapa hidup tak kekal , adik ,kakak oi.
Kita yang kene bina masa depan kita, Kita yang bakal tolong mak ayah kita bila tua nanti,

Kekayaan , rezeki tu bukan milik kita,
Hakikinya ia milik Allah yang Allah tumpangkan pada ibu bapa kita ,
Bila2 masa Allah boleh tarik semua tu.
Dengan keadaan diri kita yang malas berusaha ni ,
macam mana ?

Kekayaan yang wujud pada diri ibu bapa tu berkat daripada titik peluh mereka,

Jangan terlalu merendahkan orang lain ,

"Kau miskin , kau kene belajar lebih"
"Aku kaya, mak aku support"

Boleh jadi , apabila kalian sudah dewasa ,
Yang kaya itu menjadi pengemis
Dan yang miskin itu berpakaian korporat.

Jangan bertuhankan kekayaan ibu bapa.

Ingat , kekayaan hakiki milik Allah.

#Peringatan untuk diri sendiri jugak.




0 Ulasan:

Catat Komen

Hyee , kalau sudah baca , meh sini
Ok , korg nak tulis apa2 ? Tulislah komen ~
Komen anda amat dihargai .
Sekian Time kASIH . Tenkiu !


Older Post | Newer Post

Catat Komen

Hyee , kalau sudah baca , meh sini
Ok , korg nak tulis apa2 ? Tulislah komen ~
Komen anda amat dihargai .
Sekian Time kASIH . Tenkiu !